Karpathos

Wij zijn aan het aftellen tot we op vakantie gaan naar Karpathos. Het weer hier zijn we zo zat en dan nog een maand moeten wachten is best balen. Zou het liefst nu al naar dat prachtige Griekse eiland vliegen.

Zoals jullie misschien wel weten ben ik zwaar Griekofiel (is dat een woord?) Ik heb zelfs een cursus Grieks gevolgd en zit te denken de boeken nog maar weer even open te slaan om wat handige zinnen voor de vakantie op te halen, als ‘ik wil graag zoete witte wijn/Mythos, olijven, salade, een lekkere cocktail…’ Altijd handig zo’n vocabulaire.

Hieronder een foto van het appartementen complex waar we heen gaan. Het ligt in de hoofdstad van het eiland Pigadia.
200 meter van het strand en een klein kilometertje vanaf t centrum. Heerlijk! Je schijnt er ook fantastisch te kunnen snorkelen.
Na Kreta, Zakynthos (2x), Thassos (2x) en Samos te hebben bezocht wordt dit mijn eerste keer op Karpathos.
Het eiland ligt tussen Kreta en Rhodos in. Lekker zuidelijk dus. Ik ben erg benieuwd en we kijken er gigantisch naar uit.

App. Aeolos  

4 thoughts on “Karpathos

Leave a Reply

