Pech op dierendag

Ik had al vis in huis gehaald om de katten op dierendag eens lekker te verwennen met een gekookt koolvisje.
Maar de dag liep heel anders.
Ik had net mijn ontbijt op toen Guus de woonkamer in kwam strompelen.
Hij had zijn poot bezeerd maar ik heb geen idee hoe.
Erger schrok ik toen ik een bloedspoor door de kamer zag lopen en Guus in een hoek aan zijn pootje zag likken.
Zo nu en dan hinkte hij de kamer door, een steeds groter bloedspoor achterlatend.
Ik besloot maar meteen de dierenarts te bellen en zij vertelde mij dat ik hem meteen langs kon brengen voor een opname en dat ze daarna z.s.m. zouden onderzoeken wat er mis was.
Natuurlijk had ik toevallig de kattenreismand aan mijn broertje uitgeleend voor zijn katten, dus moest ik Guus in een verhuisdoos naar de dierenarts zeulen. Hij ontsnapte bijna op straat en ik kwam echt kapot aan.
Guus is de lichtste niet en is een kater van maar liefst 6 kilo. Gevolg: 2 dagen spierpijn voor mij. Maar voor Guus was alles het ergst. De dierenarts belde mij later thuis op met het verhaal dat hij meteen onder narcose moest omdat hij ernstig zijn voetkussentje en nagelriem had opengehaald en dat er zelfs een pees was gescheurd. Arm beestje!
Hij moest geopereerd en gehecht. Die middag mocht ik een doodzieke Guus mee naar huis nemen, de narcose en hele operatie was natuurlijk onverwachts dus hij was heel erg misselijk en ziek geworden van de operatie omdat hij die ochtend voor het ongeluk flink gegeten had.
Nu heeft hij een kap om zijn  kop en een verband om zijn poot en moeten we hem heel goed in de gaten houden want hij mag onder geen beding aan zijn poot likken of de hechtingen eruit bijten.
Hij heeft antibioticakuur en zware pijnstilling.
Gisteren lag hij de hele dag lamlendig in zijn mandje. Vandaag loopt hij voor het eerst wat rond.
De kap is geen pretje en poes Phoebe snapt er ook niks van en blijft tegen hem grommen en blazen. Het ersgste is dat ik niks kan ontdekken waardoor het gekomen is.
Dat was dan Guus zijn dierendag, hopelijk is hij weer snel de oude.

 

3 thoughts on “Pech op dierendag

Leave a Reply

