Open dag

Al vroeg gingen vriendje en ik op pad naar Utrecht in de auto geleend van pa. Vandaag was daar namelijk de open dag van de Dutch Healthtec Academy. Ik moet daar voor mijn nieuwe werk in een optiekzaak de opleiding tot opticien gaan volgen.

Best apart om weereens een open dag te bezoeken, ik heb tenslotte al een havo en hbo diploma op zak en de laatste keer dat ik een open dag bezocht was 10 jaar geleden.
Ik was niet de enige wat oudere die er rondliep, al waren er best veel jongeren met pa en/of ma.
Ik had gezellig vriendje meegenomen.

Het was een mooie leuke school. Heel praktijkgericht. Ze hadden zelfs een brillenwinkel nagemaakt en refractie (oogmeet) ruimtes op school, evenals een werkplaats met slijpmachines bijvoorbeeld.
Daarnaast zijn er op die school veel ambachtopleidingen zoals (orthopedische) schoenmaker en tandtechniek. Erg leuk!

Ik kan de opleiding i.p.v. in 4 jaar in turbovariant doen van twee jaar. Soms kan dat weleens pittig zijn, maar ik vertrouw erop dat het mij gaat lukken. In april begin ik pas bij mijn werkgever en in september zal de opleiding pas van start gaan. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in gekregen al is het best spannend!

 

2 thoughts on “Open dag

Leave a Reply

