Hardcore Pawn

In Nederland zie ik ze ook steeds vaker opduiken. Pandjeshuizen. Vroeger een bekend fenomeen en nu weer opgestaan. Je verpand je spullen, dat wil zeggen, je biedt iets aan, krijgt een bedrag daarvoor aangeboden en je kunt beslissen het te verkopen of te verpanden (d.w.z. later weer terugkopen.)

Inmiddels is het ook op tv in reality serie vorm verschenen. In Hardcore Pawn op Veronica het wel en wee van de familie Gold. Vader Les, dochter Ashley en zoon Seth runnen een pandjeshuis (lees: mega grote shop) in Amerika. En zoals alles in Amerika is wat je te zien krijgt in deze pawnshop BIGGER, Better & Uncut!
De meest vreemde figuren met de meest bizarre spullen om te verpanden passeren de revue.
Denk aan een doodskist, stripperpaal of paard…
Ook leuk om te kijken is de soortgelijke serie Pawn Stars, ook op Veronica. En Storage Wars, een ander soort programma over gasten die bij opbod en blind een garage kopen en hopen dat er wat kostbaars inzit wat ze kunnen doorverkopen. Deze goudzoekers hebben soms mazzel, maar soms ook dikke vette pech!

4 thoughts on “Hardcore Pawn

  1. en ik vraag me steeds af, waarom gaan ze daarnaar toe…
    Eerst iemand met een schets van Rembrandt.
    De expert zegt 3000,- kan je er voor krijgen.
    pandjesman, ik kan je niet meer dan 1200 (dacht ik) geven.
    Ok, zegt die man.
    Ik zou dan toch even internet opgaan. ๐Ÿ™‚

    Maar het is zeker leuk, vooral Storage Wars!

Leave a Reply

