Vlinders en Balkanbeats

Afgelopen zondag hadden we voor het eerst een heus familieuitje van mijn familie op het programma staan. Mijn 80 jarige opa vond dat namelijk weleens leuk. We spraken met een flinke club familieleden af in een een leuk pannekoekenrestaurant in Bergen. Het was erg gezellig en ik at een heerlijke spek, kaas, champignon pannekoek. We aten en dronken en sprongen toen in de auto naar (end of the world..) Waarland, alwaar wij een vlindertuin bezochten. Door de harde wind lieten maar weinig vlinders zich zien, aldus de medewerkster. Het was in een tropische kas, dus dat vond ik een beetje een vreemd verhaal. Anyway het was een gezellig dagje en leuk iedereen weereens te zien.

Onderweg naar huis kwamen we op het idee om in Amsterdam wat te eten en kaartjes te kopen voor het concert van balkanbeats feestact Shantel & Bucovina Club Orkestar. Gelukkig waren er nog kaarten en terwijl wij de tijd doodden in een leuk cafe op het Leidseplein met een biertje en een ander leuk bandje maakten we ons op voor een avondje Paradiso. Dat was lang geleden, überhaupt dat ik weereens naart een concert ging, maar ook dat ik naar zo’n leuk concert ging. Het dak ging eraf, er werd champagne gespoten en als afsluiter stond Shantel tussen half Paradiso die het podium beklommen hadden.
Wat een feestje!
De terugreis naar de P+R verliep voorspoedig met de tram en wij lagen onverwachts laat maar erg voldaan van zo’ leuke dag om  een uur of 1 in ons bedje.

Shantel & Bucovina Club Orkestar

2 thoughts on “Vlinders en Balkanbeats

Leave a Reply

