Corfu

Op vakantie dit jaar is niet zomaar een vakantie, maar een heuse honeymoon. En die gaat twee weken lang naar Corfu om precies te zijn.
We hebben een mooi apartement gehuurd met een (als we de verhalen mogen geloven) verbluffend zeezicht.
Zoals jullie misschien wel weten ben ik best wel Griekofiel. Ik heb zelfs een tattoo van een Grieks woord op mijn onderarm staan.
Ik heb op Griekse les gezeten, hou van het eten, de natuur en rijke historie. Ik denk zelfs weleens dat ik in het verkeerde land geboren ben. Sowieso omdat ik hier teveel belasting betaal hahaha. Just kiddin’.

Zakynthos, Karpathos, Kreta, Samos en Thassos bezocht ik al eens of meerdere malen. En allemaal vind ik die eilanden erg mooi.
De zon, de zee, de ruige natuur en vriendelijke mensen. Een paar jaar geleden durfde ik het zelfs aan alleen vakantie te gaan vieren op een Grieks eiland. En geen moment me verveeld of spijt van gehad, laatstaan me onveilig gevoeld of wat dan ook.
Gelukkig deelt mijn aanstaande mijn liefde voor Griekeland en zo kwamen wij na het bekijken van vele honeymoon bestemmingen (waaronder Zuid Afrika en Curacao) toch weer uit bij een Grieks eiland. Ook een klein beetje in het geval van Zuid Afrika, dat het deze tijd van het jaar niet super warm is haha.
Zijn er lezers die al eens op Corfu geweest zijn en heb je tips? Wij horen ze graag!
Ik weet wel dat we wel eens een keer samen door het ‘Canal d’Amour moeten zwemmen om volgens de legende een leven lang samen gelukkig te blijven. Gaan we zeker even doen.

 

3 thoughts on “Corfu

Leave a Reply

