Belgische Ardennen

Ik moet gewoon even over mijn vorige weekend bloggen, ondanks een onverklaarbare pijn in mijn hand als ik typ, de muis bedien of m’n vinger optil aan mijn rechterhand… (moet je dan allemaal gewoon niet doen heh?!)

Ik werd vorige week namelijk verrast met een heel leuk weekendje weg.
Van zondag tot en met dinsdag waren wij van het mooie weer aan het genieten in Cens. Dat is een klein plaatsje in de Belgische Ardennen nabij La Roche.
Een vriend van mijn vader heeft daar een heel mooi huis gebouwd, van alle gemakken voorzien. Wat hebben we genoten!
Het erheen rijden ging super, we deden een tussenstop op een rit van totaal drie-en-een-half uur. Ik had nog nooit zo ver gereden!
De auto hadden we volgeladen met eten en drinken zodat we daar niks hoefden te kopen. Uiteraard hebben we wel op het terras Belgische biertjes gedronken en een keer gelunched met Vlaamse frittekes. We hebben een ochtend en avondwandeling door de prachtige bossen gemaakt en zijn naar een dorpsfeest geweest.
Opeens kwamen er mega veel helicopters over vliegen, bleek het landelijk kampioenschap helicopter vliegen te zijn ofzo. Ook zagen we op een groot podium voor de kerk een grootse voorstelling van de geschiedenis van St. Hubert. Beetje als Dickens festijn zegmaar, met verklede mensen.
En de rust daar in Cens! Ongekend. Ik zou er wel willen wonen…
Ook hadden we een leuk buurhondje trouwens, had hem het liefst mee naar huis genomen.
Het weekend was een cadeautje van mijn man omdat we vier jaar samen zijn. En dat moet natuurlijk altijd gevierd worden.

6684b132-d75b-46f7-914b-109e9957817dwallpaper

3 thoughts on “Belgische Ardennen

Leave a Reply

