The desolation of smaug

hobbit_desolation_of_smaug_poster

Oftewel The Hobbit deel 2. Vorig jaar zagen wij al deel 1 van deze trilogie in de bioscoop. Ik heb me drie uur lang vermaakt.
Ik hou dan ook van Lord of the Rings films, ik heb zelf het heeeeeele dikke boek eens helemaal uitgelezen. Fascinerend hoe Tolkien  een complete wereld met beschaving heeft geschapen. Achterin de boeken staan complete stambomen en uitleg over de verschillende talen van Midden aarde. The Hobbit las ik pas na de ringen trilogie, maar ook dit boek greep mij aan.
Bijzondere geschiedenis ook:

  • Ca. 1930: “In a hole in the ground there lived a hobbit.” J.R.R. Tolkien schrijft de eerste zin van het fantasyverhaal The hobbit op een velletje bij het nakijken van examens.
  • 1937: Het boek The hobbit, or there and back again verschijnt.

De verhalen van Tolkien zijn oud, maar tijdloos.
Het verhaal van The Hobbit speelt zich af voor Lord of the rings.  Zo vind in The Hobbit Bilbo Baggings de ring, die Frodo later in handen zal krijgen.
Ik kan niet wachten op The desolation of Smaug en wil hem zeker ook weer in de bios gaan bekijken op 13 december. En jullie?

2 thoughts on “The desolation of smaug

Leave a Reply

