Exit onderwijs

Op internet staat de opzegbrief van juf Erica.
Maar liefst 29 jaar was zij werkzaam als kleuterjuf.
De onderwijsvernieuwingen zijn de meesten van jullie wellicht in grote lijnen bekend. Of jullie zijn in iedergeval ervan op de hoogte dat er telkens wel weer iets veranderd wordt.
Ik heb in 2007 mijn Pabo diploma behaald. Een mooi beroep en nobel streven, leek mij.
Ik heb er echter voor gekozen niet in het onderwijs te gaan werken.
Dit moet ik vooral bij sollicitaties steeds verantwoorden.
Ik vind het moeilijk kort en bondig samen te vatten waarom ik niet in dit onderwijs wil werken.
Dat ik niet de enige ben met mijn mening blijkt wel uit het feit dat ik veel oud studiegenoten en juffen ken die er ook geen heil meer in zien.
Waarom niet? Onze mening wordt precies verwoord door juf Erica in haar ontslagbrief.
Lees en huiver….

http://wegwijs.in/kleuteronderwijs/2013/09/30/ik-stop-ermee-8/

2 thoughts on “Exit onderwijs

  1. Ik krijg (nog) niet zoveel mee van het onderwijs. Straks wel als mijn kleine neefjes groter zijn. Maar dat het nu al zo erg is? Mijn ouders zeggen vaak dat ze “medelijden” hebben met onze generatie. Maar wij komen er nog redelijk door.. Degene na ons gaan het echt zwaar moeilijk krijgen!

Leave a Reply

