Gravity

Maandagavond gingen mijn man en ik (nog steeds wennen, ‘mijn man’ zeggen haha) naar de bioscoop voor de nieuwe film Gravity.
Mijn verwachtigen waren hooggespannen, het onderwerp van de film, ruimtevaart heeft mij altijd al getrokken. Dat komt door mijn vader. Hij heeft een sterrenkijker en weet best veel van het heelal. Al van kinds af aan tuurt hij naar de ruimte en hij heeft mij er ook voor kunnen interesseren. Ook ik heb al veel door de sterrenkijker getuurd en heb ook best wel een beetje kennis van wat er om ons planeetje heen zweeft.
De ruimte dus en dan gecombineerd met een van mijn favo actrices Sandra Bullock in een film met mijn favo genre. Spannend dus!
De film is in 3d en hoewel ik dit nooit echt veel toe vind voegen was deze film wel een trendsetter op het gebied van 3d gebruik.
Het leverde prachtige dieptebeelden op en droeg bij aan het zwevende gevoel van gewichtloos zijn. Erg goed gedaan!
Het verhaal stelde ook niet teleur, goed acteerspel, leuke rol van George Clooney en ik werd echt in het verhaal gezogen door de opeenvolging van spannende momenten.
Op Youtube staan veel wetenswaardigheden over deze film en making off’s. Vooral het gegeven dat de film geregiseerd is door een  vader en zoon vind ik leuk. En dan vooral dat zoonlief het tempo van zijn vader te sloom vond, er moest meer actie in! En sneller achter mekaar.
Hij heeft zijn zin gekregen.
Ook de sfeer in de film kwam goed tot zijn recht, door de acteurs, maar ook door het perfecte 3d cameragebruik. Benauwend was het, prercies zoals de hoofdrolspelers zich moeten hebben gevoeld.
Kortom een hele goede film. Dit is de tweede film die wij onlangs hebben bezocht in de bios. Ook De nieuwe wildernis was erg goed.

gravity-cuaron-reelgood

download images

maxresdefault

3 thoughts on “Gravity

  1. Mijn vriend wilde er erg graag heen, maar we zijn van het weekend toch maar niet meer gegaan. Op IMDB heeft hij ook iets van een 8,5 geloof ik, echt hoog!
    Ik denk dat ik hem op mn lijstje ga zetten om thuis te kijken.

Leave a Reply

