Nieuwe muziekjes

Ellie-Goulding-Smile-Wallpaper
Op mijn werk hoorde ik steeds een leuk liedje voorbij komen, na enig research bleek dit het nummer Lights van Ellie Goulding te zijn.
Nog nooit van gehoord, van Ellie. Het blijkt een jonge Britse singer-songwriter en gitariste te zijn.
Ze werd bekend nadat ze op nummer 1 terecht kwam, van de door de BBC samengestelde lijst van meest veelbelovende artiesten van het jaar 2010. Toen ik van de week op de radio echter nog een leuk liedje ontdekte, wat ook van Ellie bleek te zijn vond ik dat wel leuk om met jullie te denken.

Bastille--MAIN_1686198a

Ook de band Bastille ontdekte ik na een lekker nummertje gehoord te hebben op de autoradio. Toen ik vervolgens op internetnogal wat gehype las over een optreden van de band Bastille in Nederland. Bleek dat zij de band waren van dat leuke liedje. Ik checkte de cd op Spotify en ook die was leuk om te luisteren. Ze komen wederom uit Engeland.
De band ontleende zijn naam aan de bestorming van de Bastille die plaatsvond op 14 juli, de Franse nationale feestdag, die tevens Dan Smiths verjaardag is.
Op Spotify staat nog een goede remix van het nummer Pompeii.

9 thoughts on “Nieuwe muziekjes

Leave a Reply

