Divergent trilogie

Op verschillende blogs zag ik posts voorbij komen over een boekenreeks waar iedereen laaiend enthousiast over is. Ik ben wel vaker wat laat met ontdekkingen, maar wil het toch ook hier nog even vermelden want wellicht zijn er mensen nog later dan ik.

Het gaat over Divergent een trilogie en het eerste deel komt binnenkort als film uit in de bios.
Ik lees altijd liever eerst de boeken en kijk daarna de film dan andersom, want zo kan ik helemaal mijn eigen fantasie op het verhaal loslaten.
En boeken zijn beter dan de films vind ik vaak. De trailer van de film wil ik dan ook nog niet bekijken, want dan gaat mijn eigen beeld van het verhaal verloren. Mocht je de trailer willen zien moet je dus even Googelen.

Het verhaal: 

Het verhaal speelt zich af in het futuristische Chicago. Beatrice (Shailene Woodley) is een van de vele tieners die op haar 16e uit één van de 5 groeperingen moet kiezen waarin de stad verdeeld is: oprechtheid, onverschrokkenheid, eruditie, vriendschap en zelfverloochening. Uit een test moet blijken welke het beste bij haar past. Beatrice maakt aan de hand van de test haar keuze en krijgt in haar gekozen factie te maken met een heftige inwijding, die het uiterste van haar vraagt. Maar niet alleen van haar. De concurrentie is groot, wie zal het halen en wie wordt voor eeuwig verbannen?

Ik werd al gewaarschuwd dat het verhaal verslavend werkt en inderdaad dat is zo. Het grijpt je meteen aan, is vlot geschreven en als je The Hunger Games al leuk vond om te lezen dan vind je dit zeker weten ook leuk. Zelfde laken en pak, maar dat geeft niets.
Gelukkig heb ik de boekenreeks nu pas ontdekt, want ik kan voorlopig nog even lekker doorlezen.
Helemaal dit weekend, in de zon met een Bacardi Mojito 😉

8 thoughts on “Divergent trilogie

  1. Lijkt inderdaad heel erg op de Hunger Games, en ook wel op de trilogie van Matched. Ik vond de Hunger Games zo’n goede boekenserie, misschien Divergent ook maar een kans geven 🙂

  2. Die wil ik ook nog wel lezen! Al weet ik nog steeds niet wat ik van the hungergames moet vinden. Maar misschien dat ik dit wel leuk vind xD

Leave a Reply

