Foodblog. Wat eten wij deze week?

Op maandagavond rijden wij naar de buurtsuper voor onze wekelijkse boodschappen. De Lidl is praktisch aan het eind van de straat, maar omdat wij voor hele week in 1x (proberen) boodschappen doen pakken wij de auto. Slecht ja, ik weet het, handig, ja ook.
Ik had leuk foto’s willen maken na elke in elkaar geflantste maaltijd maar zodra ik dat op heb bedenk ik me dat vaak pas. Niet zo handig dus.
Dus ik vertel het gewoon en zoek er een bijpassende foto bij 😉
Niet iedere dag deze week was even boeiend, ik bedoel, spaghetti en pizza is een beetje saai om te vermelden in een foodblog, dus hierbij de highlights van de week. Hopelijk brengt het jullie op ideeën want ik vind het al lastig genoeg om met deze temperaturen iets warms te koken…
(#flat, #driehoog, #platdak, #sauna, #kankokenzonderhetgasaantezetten).

Het  is een beetje een Griekse week, komt vast door het weer.

Recept idee 1:
Griekse Pita (koriander/knoflook)
Falafel
Ui, tomaat, komkommer
Zelfgemaakte Tzaziki (Griekse yoghurt met knoflook en komkommer)

Recept idee 2: Couscous met feta, roerbakgroenten, gehakt en rozijnen

Recept idee 3: Zoete aardappelfriet ala IkbenIrisniet met Griekse salade

Recept: Knapperige zoete aardappelfriet
Foto bron: http://www.ikbenirisniet.nl

 

5 thoughts on “Foodblog. Wat eten wij deze week?

  1. Vooral die couscous lijkt me lekker! Volgens mij heb ik ook nog zo’n pak in de kast staan, dus wie weet dit weekend maar eens wat mee gaan doen!

  2. De cous cous lijkt me lekker!
    Zoete aardappeltjes uit de oven heb ik laatst gemaakt en dat was zo slap, dat ik dat nooit meer maak haha, tenzij iemand me kan vertellen hoe je ze knapperig maakt 😉

    • Twee eetlepels maizena erdoorheen husselen samen met je kruiden en olijfolie voordat ze de oven ingaan en dan naast elkaar leggen niet op een hoop. Zo worden ze knapperig!!

Leave a Reply

