Neem een kijkje in ons huis

Terwijk ik dit typ zit ik aan de eettafel. Het is er een van Ikea, vooralsnog want wij willen graag sloophouten meubels en daarmee een soort strandhuisjes achtige look creëren in ons huis.
Onze eettafel zit vast aan een Expedit kast vol met boeken, een mooie vaas, onze administratie, spellencollectie, ingelijste Dollarbills en grappige beeldjes.
Mijn rug is naar het raam gericht, rechts van mij de woonkamer en voor mijn neus de keuken.
Ik kan het allemaal beeldend omschrijven, maar zien hoe wij wonen is natuurlijk nog leuker.
Ik wil jullie een sneakpeak geven van onze woonkamer, badcel,wc en slaapkamer.
Speciaal een beetje opgeruimd voor mijn lieve lezers. Ik kan tientallen mooie Pinterest plaatjes laten zien van schitterende huizen, volkomen VT wonen ingericht, maar dat doe ik niet.
Gewoon the real deal! En wellicht is dat nog wel leuker om inspiratie op te doen voor je eigen huis.
Want anders ontstaan er toch alleen maar van die nailed it  situaties.

Kijken jullie mee?

Onze slaapkamer

DSCF5135

Onze slaapkamer is zwart wit en met taupekleurige muren. Op de muur boven het bed de tekst: Dreams follow them they know the way.
Aan de wand hangt een kastje met daarin mijn trouwschoenen en de bloem die ik met trouwen in mijn haar droeg, ook een cupido en buddha beeldje, geurstokjes, een kaarsje, mijn kettingen en een klein motortje van mijn man. Het mini fotolijstje is nog leeg daarin wil ik nog een klavertje vier inlijsten.

DSCF5141
De nachtkastjes en lampjes zijn van Ikea. Het engeltje had ik al toen ik nog op mijzelf woonde. De wekker ook die heeft een lampje erin zodat je ‘s nachts kunt zien hoe laat het is maar niet gehinderd wordt door fel verlichte cijfers.
Ik heb eens een wake-up light gehad maar die heb ik verkocht. Werkte niet voor mij. Deze wekker begint met piepen en gaat steeds harder en sneller piepen, de hel volgens mij man (die overigens een wekker radio heeft) maar dit grove geschut werkt voor mij perfect.

DSCF5136

Aan de wand haakjes in de letters home eraan hangen dreamcatchers en het krijtbord in de vorm van een hart die wij van onze trouwambtenaar tijdens ons trouwen kregen met als opdracht er altijd iets liefs voor elkaar op te schrijven.
Mijn man heeft er iets opgeschreven maar aangezien one wc deur een krijtbord erop geschilderd heeft kalken we daar lustig op los.

 Onze badkamer

DSCF5152

Onze badkamer is er een die ik graag zou willen verbouwen. Nieuwe mooie tegels, inloopdouche een mooi wastafel meubel. Maar dit zit er vooralsnog budgettechnisch niet in en we zijn best een beetje geschrokken van de hoeveelheid werk van de keukenverbouwing…
Het wastafelkastje was eerst net zoals de spiegel en het rekje van Ikea hout, ik wilde echter een dicht kastje dus het werd een dicht wit kastje met matglas van Lidl.
Er bovenop leuke blauwe mandjes met onze dagelijkse producten en de rest lekker in het kastje uit het zicht. In het kastje liggen de handdoeken en overige producten.
De slinger met schelpen is een souvenir van een Grieks eiland evenals de olijfolie zeep.DSCF5158

Ik wil heel graag een inloop douche met zo’n heerlijke regendouche maar ik wil ook een bad. Hoe vaak ik niet roep even lekker in bad te willen gaan, lekker chillen, kaarsje aan, zalig ruikend badschuim en een boekje. Lijkt mij pure luxe!
Onze badkamer is erg basic, maar we kunnen we radio luisteren onder de douche!
DSCF5160

De familie Duck houdt vooralsnog onze verwarming warm.

Onze wcDSCF5161

This is where all the magic happens! 😉 Ons toilet. Het idee van een leuk mandje voor de pleerollen komt van Pinterest.
Verder zijn de kleuren, zwart, wit en turquise (mijn favo kleur) al is de houten toiletbril groenig van kleur. Enfin..

DSCF5162

Deze wandtegelstickers geven ontlastingsadvies en wijze raad.

DSCF5164Deze afbeelding kreeg ik via Whatsapp van een vriendin, ik vond het plaatje zo grappig dat ik hem heb uitgeprint en ingelijst heb, nu pronkt deze waarheid als een koe (ehh unicorn) op ons toilet!

DSCF5167

Ik vind het altijd irritant als mensen geen spiegel op het toilet hebben, het is immers ook de plaats waar je je even terug kunt trekken en je haar kunt fatsoeneren.
Ik heb deze plakspiegeltjes aan de muur.

Onze woonkamer

DSCF5170

Onze woonkamer! Wij hebben een fijn appartement op het zuid-westen en dus veel zon en licht. Leuk en heel fijn met de mooiste zonsondergangen for free.
De tv was het eerste wat mijn man in huis bracht toen wij gingen samenwonen. Er moest natuurlijk wel fatsoenlijk ge-xboxt worden he.
Deze tv heeft nog een klein weekje op zijn kamertje in zijn ouderlijk huis gestaan voordat hij bij mij introk. De tv was te groot voor het kleine oppervlak van zijn kamer!
Boven de tv hangt onze Samsung soundbar voor goed geluid en er pronkt een trouwfoto op canvas. We zijn nog steeds er blij met de mooie foto’s geschoten door Mamakletst.
De vitrinekast hebben wij gekregen van een oud collega van mijn man. Hij staat vol met onze dvd en game collectie, souvenirs en bierglazen collectie (waarover ik al eens een blogje schreef). Het tv meubel en het kastje ernaast zijn van Ikea en voorzien van de nodige prullaria.
Jullie hebben meteen een sneak peakje van de gang.

DSCF5171

De salontafel is van Ikea en is net als het tv meubel wel aan vernieuwing toe. Deze meubels kocht ik zes jaar geleden toen ik op mezelf ging wonen.
Nu willen we graag samen inrichten en zouden dolgraag van die sloophouten meubels willen.

DSCF5180

Op ons behang ben ik wel trots, het geeft een strandhuisjesachtige look en dat vinden wij erg leuk. Als newly weds van net een jaartje getrouwd prijkt hier een collage van trouwfoto’s. Van de sta lamp hebben wij er twee en die tikten we voor de ongelofelijk lage prijs van 7,50 op de kop via Marktplaats. Het zijn hele mooie lampen, dus die hebben vast duurder gekocht. Het blauw is de kleur waarmee wij accentueren.

DSCF5177

En ziehier meer Ikea, in dit knusse hoekje typ ik mijn blogjes. De tafel hoort bij de kast en kon je er aan schroeven. Precies genoeg plek voor twee personen die slechts af en toe eters hebben, maar ook dat past prima. Lekker knus.
In de kast mijn Tess Gerritsen collectie en meer boeken. De administratie, gekke beeldjes, ingelijste Dollarbiljetten (van mijn USA trip) en verschillende plantjes.
Ook hangt onze leuke plafondlamp in beeld, dezelfde lamp hangt ook boven de salontafel in onze zithoek.
Rechts niet in beeld ligt de keuken. Die heb ik na de verbouwing al eens laten zien in een blogje.

18 thoughts on “Neem een kijkje in ons huis

  1. Te gek! Wat ontzettend mooi! Ik alles leuk, maar ik ga toch mijn 3 favorieten noemen: Het engeltje naast het bed, de dromenvanger en wauw wauw wauw dat behang!!! Bedankt voor de rondleiding!

  2. Wat leuk. Ik houd er van als een huis persoonlijk is ingericht. Mijn favorieten: de lamp in de slaapkamer, dat kastje met je trouwschoenen er in (je brengt me op een idee) en de lampen in de woonkamer. En heerlijk al die frutsels in huis. Ik houd er wel van.

  3. Ik houd van binnenkijken! Het zelf ook een x zo’n blogje geschreven. Jullie inrichting doet me veel denken aan onze oude inrichting, in de flat hiervoor. Dezelfde Expedit kast toen, salotafel en zelfde kleur bank. Inmiddels is hier alles grijs of wit, maar het blijft mooi: dat zwartbruin van Ikea.

  4. Leuk om te zien!!! Mij bevalt dat idee van een strandhuisje wel, ben benieuwd hoe het er dan uit gaat zien.
    Ik heb exact zo’n zelfde hoekje aan de eettafel, ik heb er zelfs een heel relaxte bureaustoel bij gezet. Heerlijk om een beetje aan je site te klungelen en lekker te surfen…

  5. Leuk dat je ons zo een kijkje je eigen huis geeft! Zoiets zou ik zelf echt pas gaan doen als het helemaal naar mijn zin zou zijn bij ons thuis, maar dat duurt nog wel eventjes. Maar wel leuk om zo wat ideetjes op te doen! Dat behang is trouwens wel erg leuk, zal vriendlief niet zo van gecharmeerd zijn, vrees ik…

  6. Wat een ontzettend leuk huis heb je! Heel gezellig zeg! En dat plaatje van die unicorn! Geweldig!! En wc’s moeten inderdaad voorzien van een spiegel. Ik vind het ook irritant als er geen spiegel in het toilet hangt!

  7. Grrr ik wil al een week reageren op je super toffe behang, maar via blogloving kan ik niet inloggen op wordpress.com waardoor ik het elke keer vergeet. Anyways; ik vind hem dus zoooo tof haha!!!

Leave a Reply

